Real Estate Solutions

Efektywnie zarządzamy Twoim biznesem medycznym.

Oferta / Strategia rozwoju

Strategia rozwoju

Obszerny dokument, który prezentuje rekomendację w zakresie przyszłych celów i kierunków rozwoju. Służy przygotowaniu całościowego i kompleksowego planu działania dla placówki medycznej.

Obejmuje zalecenia odnoszące się do obszarów działalności oraz zakresu pożądanych zmian w strukturze i formie funkcjonowania placówki. Strategia rozwoju określa:

  • przedmiot działalności – rekomendacja odnośnie skali, struktury oraz kierunków działalności;
  • charakterystykę i cel – wyróżnienie mocnych stron podmiotu, które stanowią jego siłę na tle rynku oraz opracowanie nowych umożliwiających osiągnięcie oczekiwanych rezultatów;
  • analizę danego rynku usług medycznych – wielkość, struktura, główne produkty, nowe możliwości realizacji świadczeń medycznych, perspektywy, kluczowe czynniki sukcesu itp.;
  • analizę konkurencji – m.in. ich struktura, pozycja na rynku, wielkość kontraktu z NFZ, mocne strony, stosowane dobre praktyki, wizerunek, oferta, polityka cenowa itp.;
  • analizę SWOT – mocne i słabe strony placówki, szanse i zagrożenia wynikające z otoczenia;
  • strukturę organizacyjną i prawną – obejmuje rekomendację optymalnej formy prawnej przedsiębiorstwa oraz przeprowadzenia wymaganych procesów wpływających na prawidłowość funkcjonowania placówki w warunkach rynkowych;
  • portfolio produktów – zawiera zalecaną ofertę produktów danej placówki zarówno tych standardowych jak również takich, które wyróżnią daną placówkę na tle pozostałych podmiotów leczniczych;
  • inwestycje – określa cele i kierunki rozwoju oraz związane z nim inwestycje, które są wymagane do zrealizowania wyznaczonej strategii;
  • strategię finansowania – poczynione założenia, cele oraz kierunki rozwoju są podstawą do opracowania odpowiedniej struktury źródeł finansowania;
  • strategię budowy marki, wizerunku, działań marketingowych i PR – opracowanie odpowiedniej strategii budowy tożsamości marki. Pozwala podnieść prestiż marki oraz stworzyć jej unikatowy i wyróżniający na rynku wizerunek marki.

Przykładowe korzyści:

  • poznanie szans i zagrożeń, perspektyw rozwoju
  • analiza otoczenia dalszego,
  • ocena wizerunku marki na rynku
  • analiza konkurencji, ich pozycji na rynku, stosowanych praktyk, oferowanych produktów
  • poznanie wymaganych do przeprowadzenia czynności, które umożliwią optymalne funkcjonowanie placówki
  • analiza danej branży medycznej, perspektyw, trendów, potencjału, możliwości rozwoju
  • poznanie pozycji rynkowej placówki, jej mocnych i słabych stron
  • otrzymanie zestawienia obejmującego proponowane formy finansowania zakładanych inwestycji, kosztów związanych z planowanym rozwojem oraz wydatków wynikających z prowadzenia dotychczasowej działalności
  • przedstawienie propozycji optymalnych źródeł finansowania dostosowanych do specyfiki prowadzonej działalności
  • przedstawienie koncepcji tożsamości marki w oparciu o poczynione analizy wraz rekomendacjami w zakresie proponowanych ulepszeń oraz elementów, które należy podtrzymywać
  • opracowanie planów strategii i celów długookresowych w zakresie budowania wartości placówki medycznej
  • zwrócenie uwagi na podstawowe błędy organizacyjne oraz określenie sposobów ich wyeliminowania
  • otrzymanie propozycji portfolio (oferty) produktów
  • przygotowanie projekcji zysków ze sprzedaży przedsiębiorstwa w okresie kilku najbliższych lat